fredag den 21. februar 2014

Golden rose: scale effect

Jeg vidste ikke lige umiddelbart, hvad jeg skulle kalde det her opslag. Det er det problematiske med at købe lakker uden et navn. Ud over at manglen på navn tager en stor den af charmen fra lakken.
Da jeg så fik kigget grundigere på lakken her nu, går det op for mig at den faktisk hedder scale effect! Eller hele kollektionen hedder det. Hvem i alverden kalder en lak noget så utiltalende?! Nu undrer det mig pludseligt ikke så meget, at den var sat ned til halv pris.

Nå, men til lakken: Dette er faktisk kun min 2. flakie. Jeg har ikke rigtigt været hoppet med på den bølge af ukendte årsager. Min eneste anden flakie er fra Ciaté, og den var den ultimative skuffelse. Flagerne var alt for store og der skulle for mange lag til bare at give den mindste smule effekt.
Flagerne i denne lak er små, men til gengæld er hele lakken så kompakt at jeg overraskende nok kun skulle bruge et lag til at opnå den ønskede effekt. Flagerne skifter alt efter lyset i gule, grønne og orange nuancer og hele herligheden ligger i en sart blålig base.

Normalt bliver jeg virkeligt skuffet over glitter- og effektlakker, fordi jeg oftest syntes at de mister deres WOW-effekt så snart de forlader flasken. Denne lak overrasker positivt hele vejen igennem.
Jeg valgte at ligge den på en mørk base, for at få effekten til at stå mere frem. Jeg afsluttede med mat topcoat, bare for at se hvordan det ville udforme sig:




Efter mat topcoat:



Lakken er købt her til den nette sum af 2€, hvilket er lige omkring 15 danske kroner. Den er lige pt. sat ned til halv pris sammen med flere andre fra den kollektion.

2 kommentarer:

  1. super flot mani, det passer virkelig godt sammen :)

    SvarSlet
  2. Tak :) Det er en skam at man absolut intet kan se i det triste vejr. Alt glitter er jo nærmest bandlyst.
    Mat topcoat er faktisk godt til meget glitter, det giver en sjov effekt. Især nu her, hvor det alligevel ikke kan glitre pga. skyer :)

    SvarSlet