lørdag den 15. februar 2014

Stamping #3

Jeg indledte for et stykke tid en jagt: En jagt på egnede lakker til stamping.

Nogle siger lidt sig selv: one-coaters og konad. Okay, ikke alle Konad har jeg så erfaret. Min sølv konad er så vag, at det faktisk kan være helt ligegyldigt bare at prøve.
Derfra har jeg været rodet ud i forskellige mærker for at finde en ordentlig sølv.

Jeg har gennem forskellige blogs erfaret, at China Glaze's chrome, skulle være gode til stamping.
Det var næsten for meget da en af tøserne i søndags pludseligt sad med med denne skønhed til byt:


Må jeg præsentere: China glaze - Metallic Muse

Dette blev derved den første CC metallic jeg har haft mulighed for at teste til stamping.
Vil den virke, vil den fejle? Svaret kommer om lidt..

Først vil jeg lige vise mit setup når jeg stamper:



Dette er de - for mig - mest uundværlige ting til stamping:

  • Pensel til cleanup rundt om neglen
  • Skraber: nogle bruger den der ofte følger med stamperen. Jeg bruger enten et gammelt plastkkort eller som her en dejskraber
  • En skål til acetone til cleanup af pladen efter hvert stamp. Her er brugt et æggebæger (undskyld mor, jeg spiser altså ikke så mange æg)
  • Lak (surprise!)
  • Stampingplade (neeeeeej vel?!)
  • Fnugrulle: tager alt overskydende lak fra stamperen og efterlader ingen fnug eller andre uønskede ting
  • XL stamper, som jeg tror koster 10 kr på Ebay
  • Vatrondel og et pincet til at dyppe vatrondellen i acetone og rense pladen
Jeg elsker, elsker, elsker!! Min fnugrulle som har gjort stamping så meget lettere. Det samme med min dejskraber, den reddede min moyou-plade fra en grum skæbne som boomerang ud af vinduet. Da jeg skiftede til den, virkede det hele pludseligt for mig.
Igen undskyld til familiemedlemmer som tror jeg stadig bager meget, men har ingen ovn mere, så den dejskraber er bedre tjent som stamping-redskab nu.

Min plade her er som sagt fra Moyou, som har en del stampingplader og udgiver nye plader næsten hver fredag. Denne er fra deres fairytale kollektion:


Her er resultatet af min test: Virkede det? Ja, det gjorde i aller højeste grad!
Det eneste som jeg syntes er anderledes var, at jeg skulle arbejde en anelse hurtigere end med konad. Til gengæld popper farven enormt flot frem i forhold til flere stamping-lakker.



Billederne er ikke for gode, giv vejret skylden. Eller min emhætte.

Desværre var jeg en klovn til at stampe i går og insisterede på at lave det hele på 15 minutter.
Men det er jo ikke lakkens skyld, for den var særdeles samarbejdsvillig.
Er glad for at jeg har 3 af disse China Glaze på vej hjem fra Holland. Prøv at overvej en gradient stamping i chrome!

Næste gang vil jeg lave et ikke stamping-relateret opslag, før jeg ender som crazy stamping lady.
Det er også godt at bryde ud af sin comfortzone engang imellem.

God weekend, hvis nogen læser med derude :-)

1 kommentar:

  1. Sejt :) - har netop købt en no-name i samme farve i hong kong som erstatning for den lak ;)

    SvarSlet