mandag den 10. februar 2014

Happy Monday: Fave spring color


Jeg blev pludseligt for et par uger siden tagget i en status ang. et nyt initiativ på neglefronten som alternativ til 'Fælles Fredag', hvor en kreds af bloggere laver en mani med et tema. Jeg kom så ikke med i sidste uge, men kan nu præsentere mit første bud i det som nu kendes som "Happy Monday"

Dagens tema er 'fave spring color' - hvilket i mit tilfælde er pink. Jeg ved ikke om farven har så meget med forår at gøre, måske jeg bare er blevet hjernevasket af alt det valentines-halløj som florerer rundt omkring..

Var til negledag hos Ina (http://neglehulen.blogspot.dk/) i går, hvor vi var 5 tøser som øvede stamping for fuld smadder i 4-5 timer. Jeg havde på forhånd bestemt mig for at øve 2 former for gradient stamping samt stamping decals.

Dette her er mit førsøg 1:
Jeg startede med 2 lag af 'Essence - free hugs'. Derefter lavede jeg en ganske almindelig gradient med 'Nicolé by OPI - All Kendall-ed up' og sluttede af med et lag Seche Vite.
Stampingen er lavet med samme OPI som gradienten, for at forsøge at opnå en fadende effekt. Motivet er fra en Moyou-plade, kan desværre ikke lige huske hvilken.

Min decal er lavet ved at stampe en sommerfugl fra en konadplade. Herefter farvelagde jeg den med 'China Glaze - Hang-ten Toes' og mit mindste dotting-tool. Tilsidst fik den et lag Seche og blev lagt til tørre. 15-20 minutter efter pillede jeg forsigtigt decalen af med et pincet og satte den på min ringfinger, som først havde fået 2 lag af den billige hvide lak fra Tiger. Afsluttede med topcoat.



De decals er en pest at sætte på! Jeg er ret tilfreds i forhold til at det er første gang. Men om jeg begriber hvordan folk Får det til at se perfekt ud.. Det er helt sikkert en af de 184 ting som jeg skal øve mig mere på!

Husk at tjekke de andres tøsers bud ud:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar